Hemeroteca
L'hora del conte: The Gruffalo
12/03/2025Sessions amb inscripció prèvia per aforament limitat.
L'Anna Trebaczyk ens explicarà la història del Grúfal del llibre clàssic il·lustrat de Julia Donalson i Axel Scheffler.
"Qui serà aquest Grúfal que a tots els animals els fa tanta por?" Sessió en anglès Hora: 18 h.
+ de 3 anys
Tertúlia literària oberta: Convidem la Maria Barbal
14/03/2025La tertúlia literària de març serà oberta a tothom, ja que acollirem la visita de la Maria Barbal i comentarem el seu llibre "En la pell de l'altre".
Celebrarem el seu darrer reconeixement com a Premi d'Honor de les Lletres Catalanes l'any 2021.
Amb la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes.
Condueix Lola Tresserras.
Hora 18:30 h.
Xerrada AUA: "Com gestionar les pantalles" amb David Bassa
20/03/2025La sessió del mes de març de l'Aula Universitària d'Aiguafreda serà a càrrec de David Bassa, periodista i escriptor català, i ens parlarà sobre "Com gestionar les pantalles. Un repte generacional".
Activitat Familiar inspirada en l'autor infantil del mes: Anthony Browne
24/03/2025Aquest mes us convidem a conèixer més a l'Anthony Browne, així que compartirem la descoberta dels seus llibres en grup i en llegirem un en veu alta.
Després crearem un goril·la amb cartró en homenatge als protagonistes dels llibres de l'autor. Activitat familiar per a infants de més de 6 anys.
Inscripció prèvia.
Xerrada: Egipte i els seus misteris, amb Elisa Villagrasa
28/03/2025Elisa villagrasa, escriptora i veïna d'Aiguafreda, és investigadora i coneixedora de la cultura egípcia i ens endinsarà en aquesta i en els seus secrets i misteris.
Exposició - l'autor de literatura infantil del mes: Anthony Browne
01/03/2025L'anthony Browne (Sheffield, Anglaterra, 1946) és considerat un dels més importants escriptors i il·lustradors contemporanis de llibres per a nens i joves.
L'autor ha rebut moltíssims premis gràcies al seu brillant i influent treball en literatura infantil, entre ells el Hans Christian Andersen d'Il·lustració l'any 2020.
La transcendència de les seves obres ha aconseguit que aquestes es tradueixin i s'adaptin a més de 16 idiomes al voltant del món. En destaquem algunes com "Goril·la", "Veus al parc", "La petita bellesa", "El túnel" i tota la sèrie "Willy".
Als seus llibres el text i la il·lustració estan íntimament relacionats: cada paisatge, cada gest dels seus personatges, cada escena empeny el lector cap a múltiples lectures buscant enriquir encara més l'experiència de la seva lectura.
Li fascinen els goril·les (li recorden al seu pare) i la tradició de contes de fades, trobareu als seus llibres referències a contes clàssics i obres d'art.
Exposició: "Lliures i sense por" al vestíbul de la biblioteca
03/03/2025En commemoració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, programem l'exposició "Lliures i sense por".
Aquesta exposició, comissionada i dissenyada per l'Institut Català de les Dones i Creación Positiva, reivindica el dret a la llibertat sexual i seguretat de les dones en l'àmbit públic i privat i es va pensar com a recurs formatiu per reflexionar sobre què són les violències sexuals, com identificar-les, quines són les causes, i què es pot fer davant situacions de violència.
Tarda de jocs de taula a l'escola
02/04/2025Amb motiu de la Setmana de la Salut, l'escola La Muntanya organitza una trobada entre gent gran i alumnes per passar una tarda divertida de jocs de taula.
De 15 h a 16:15 h. Confirmeu l'assistència trucant al telèfon de l’escola: 938 440 179.
L’equip de mestres de l’escola espera comptar amb la vostra presència per compartir una estona agradable!
Xerrada AUA "Com gestionar les pantalles, un repte generacional" amb David Bassa
03/04/2025Dijous 3 d'abril a les 19 h. La sessió del mes de març de l'Aula Universitària d'Aiguafreda es va posposar al dijous 3 d'abril. Serà a càrrec de David Bassa periodista i escriptor català, i ens parlarà sobre "Com gestionar les pantalles. Un repte generacional".Taller d'olis essencials: Bàlsam frescor sanador
07/04/2025En aquest taller aprendrem sobre usos bàsics, experiències i receptes amb olis essencials. També elaborarem un Bàlsam frescor sanador.
A càrrec de Tamara Mateos López.
Activigtat amb inscripció prèvia. Places limitades.
Hora del conte "El Tabalet"
09/04/2025A les 18 h. L'Scarle Medina ens explicarà la seva pròpia versió del conte popular del Tabalet.
Sessió amb inscripció prèvia per aforament limitat.
Xerrada AUA: "Australia, un continent aïllat" amb Oriol Alamany
24/04/2025Serà a càrrec de l'Oriol Alamany, divulgador i fotògraf professional de natura i viatges. Ens parlarà sobre "Austràlia, el continent aïllat".Exposició - L'autora infantil del mes Kitty Crowther
01/04/2025Del pare anglès i mare sueca, va néixer el 1970 a Brussel·les, on encara viu amb els seus dos fills i el seu gat Òscar. Ha rebut nombrosos premis Astrid Lindgren el 2010, el més prestigiós de la literatura infantil i juvenil. Els seus llibres han estat traduïts a molts idiomes. Hi tracta temes com l'amistat, la solitud o la pèrdua d'un ésser estimat i assumptes quotidians com la por, l'espera o els petits triomfs de cada dia. La naturalesa també és molt present a les seves obres.
Exposició "La Vella Quaresma"
01/04/2025Exposició que divulga la col·lecció de figures en suport de paper del segle XX que hi ha conservats en el fons d'imatgeria popular del folklorista Joan Amades (Barcelona 1890-1959), dipositats al Centre de Documentació de Cultura Popular del Departament de Cultura. Les velles Quaresmes són calendaris de tradició popular.
Organitza: Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Exposició d'Escultura: "Desafiant el ferro" de Manel Rodríguez
26/04/2025Somnis que es fan realitat donant formes, debilitant el ferro amb la fornal, per crear els somnis d'un escultor". Exposició d'escultures de ferro a càrrec de Manel Rodríguez Reyes. Inauguració dissabte 26 a les 10:30 h.
Tertúlia literària "L'avinguda de les il·lusions" de Xavi Barroso
26/04/2025A la tertúlia d'abril a les 11 h comentarem el llibre "L'avinguda de les il·lusions" d'en Xavi Barroso.
Condueix Lola Tresserras.
Activitat familiar inspirada en la il·lustradora del mes: Kitty Crowther
25/04/2025Aquest mes us convidem a descobrir a l'autora infantil Kitty Crowther. Mirarem els seus llibres i en triarem un per llegir-lo junts, en veu alta. Després, inspirats pel seu imaginari, farem un taller on pintarem amb llana de colors.
Activitat familiar per a infants de més de 5 anys.
A les 18 h.
Taller Familiar: Crea el teu Atrapa-Somnis
28/04/2025Un atrapa - somnis o caçador de somnis és un objecte simbòlic que, segons algunes cultures, porta sort i impedeix que es tinguin malsons. En aquest taller en construirem un de forma artesanal.
A càrrec de la Bárbara Valero.
Activitat familiar amb inscripció prèvia a les 18 h.
Documental "Pep Salsetes, el guardià de la cuina" (visionat + debat)
08/05/2025Es projectarà un passi del documental i després hi haurà debat amb el director, Carles Prats, i el protagonista, en Pep Salsetes.
Nascut a Sant Andreu del Palomar i resident des de fa dècades al Vallès Oriental, en Pep és conegut per la defensa de la cuina de temporada, les receptes tradicionals, les llavors autòctones i l'agricultura de proximitat. També ha advocat durant anys per la preservació de les receptes i els productes autòctons, alertant que la pèrdua d'aquestes pràctiques afectaria no només la cuina, sinó també la pagesia, l'economia, el paisatge i la salut de la població.
Conversa i taller amb l'autora infantil Maria Girón
12/05/2025L'autora i il·lustradora en visitarà per explicar-nos una mica sobre ella i sobre la seva feina escrivint i il·lustrant llibres infantils. Tot seguit ens explicarà un dels seus contes.
Després farem un taller de creació de personatges a partir del seu llibre BIM BAM BUM.
Activitat per a famílies amb infants a partir de 5 anys.
Amb la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes.
Inscripció prèvia.